Spatial Audio and Preference,김성영 교수님 (KAIST 문화기술대학원)
created: 2023/10/05 | modified: 2024/11/21
안녕하세요.
10월 5일 (목) 오후 4시 - 5시 30분, 김성영 교수님을 모시고
다음과 같이 콜로키움을 개최하오니 관심있는 분들의 많은 참여 부탁 드립니다.
[MV966/986 메타버스 콜로키움]
- 일시 2023년 10월 5일 (목) 16:00-17:30
- 장소 N25 #3229 (백남준 홀) / zoom link: https://kaist.zoom.us/j/81886243972 (현장 참석 권장)
- 주제 Spatial Audio and Preference
- 연사 김성영 교수님 (KAIST 문화기술대학원)
- 초록 이머시브 경험은 크게 두 가지 요소로 인해 발생한다고 알려져 있다: 1) 시스템적인 요소에 의한 이머시브 Potential, 그리고 2) 콘텐츠적인 요소에 의한 이머시브 Tendency. 그러므로 Potential을 높일 수 있는 시스템과 Tendency을 강화할 수 있는 심리적 요소가 결합하면 가장 몰입도 높은 사용자 경험을 얻을 수 있을 것다. 그러나 현재 대부분의 오디오 기술 연구는 주로 시스템의 Potential을 증가시키는 것에 집중하고 있다. DOLBY ATMOS 등의 최신 이머시브 사운드 시스템도 '사용자에게 더 나은 잠재력을 제공하는 방법'으로 연구되고 있다. 그러나 동시에 사용자의 개인적인 배경과 현재 감정 상태와 같은 맥락적인 요소가 사용자의 몰입 경험에 큰 영향을 미친다는 점을 잊지 말아야 한다. 따라서 이번 세미나에서는 몰입 오디오, 특히 사용자의 선호도에 유의미한 차이를 만들 수 있는 맥락적인 요소들을 사례 연구를 통해 살펴보고자 한다.
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Hello.
On October 5 (Thursday) from 4:00 - 5:30 pm, we will hold a colloquium with Professor Sungyoung Kim as follows.
We ask for your participation.
[MV966/986 Metaverse Colloquium]
- Date October 5, 2023 (Thu) 16:00-17:30
- Location N25 #3229 (Paik Nam June Hall) / zoom link: https://kaist.zoom.us/j/81886243972 (On-site attendance recommended)
- Topic Spatial Audio and Preference
- Speaker Professor Sungyuong Kim (KAIST Graduate School of Culture and Technology)
- Abstract It is known that immersive experience is largely caused by two factors: 1) Immersive Potential due to systematic factors, and 2) Immersive Tendency due to content factors. Therefore, the most immersive user experience will be achieved by combining a system that can increase Potential with a psychological element that can strengthen Tendency. However, most current audio technology research mainly focuses on increasing the potential of the system. The latest immersive sound systems, such as DOLBY ATMOS, are also being studied as a 'way to provide better potential to users.' However, at the same time, we must not forget that contextual factors such as the user's personal background and current emotional state have a great impact on the user's immersive experience. Therefore, in this seminar, we will examine immersive audio, especially contextual factors that can make a significant difference in user preferences, through case studies.
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